حوادث وقضايا

الحقوني.. ننشر إخطار سائق أوبر للشركة خلال واقعة حبيبة الشماع فتاة الشروق.. تحقيقات

كشفت التحقيقات في واقعة حبيبة الشماع فتاة الشروق، إخطار سائق أوبر المتهم محمود هاشم، لشركة أوبر مصر، بحدوث واقعة قفز المجني عليها حبيبة الشماع من سيارته، وحدوث إصابتها.

تحقيقات قضية حبيبة الشماع فتاة الشروق

ينفرد القاهرة 24 بنشر التحقيقات في قضية حبيبة الشماع فتاة الشروق، والتي حوت إخطار سائق أوبر المتهم في واقعة حبيبة الشماع، والتي أرسلها للشركة، بعد حدوث الواقعة وقفز حبيبة الشماع، من السيارة بطريق السويس.

أوضحت شركة أوبر تواصل المتهم في واقعة حبيبة الشماع فتاة الشروق مع الشركة عقب حدوث الواقعة، حيث أوضح لهم السائق بالتفصيل، قائلا: البنت (حبيبة الشماع) يا فندم نطت من العربية وهي ماشية مرة واحدة كده، ما أعرفش ليه، أنا كان ريحة عربيتي وحشة مطرح السجاير والكاوتش رشيت رشة معطر عليا، أنا على وشي ما أعرفش إزاي هي نطت من العربية، وقفت لحد أما اطمنت إن هي تمام وأخذت بعضي ومشيت، خفت لتلبسني مصيبة.

أكمل سائق أوبر المتهم في قضية حبيبة الشماع فتاة الشروق في إخطاره لشركة أوبر: وأنا راجل شغال موظف في النهار وآخر النهار بطلع بالعربية، عندي بيت وعيال عايز أربيهم، خفت لا يحصل مصيبة وخفت من الموقف أول مرة يحصل الموقف ده، ما أعرفش في إيه يا فندم حد يطمني يا فندم لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، طمني عليها يا فندم إيه بخير ولا إيه طب أنا إيه المفروض أعمله وأروح فين ولا آجي منين ولا أعمل إيه حد يكلمني ويفهمني.

وأضاف سائق أوبر المتهم في واقعة حبيبة الشماع فتاة الشروق: لقيت الباب اتفتح ونطت من العربية كان المفروض أنا أعمل إيه؟ أنا ما أعرفش جالي حالة خوف ورهاب، أول مرة يحصل الموقف ده يا فندم، أنا عايز أطمئن حد يتواصل معايا يقول لي إيه العمل أروح أسلم نفسي ولا أعمل إيه؟ أسلم نفسي للحكومة ولا أعمل إيه، هي نطت من العربية ليه؟ أنا راجل عندي بيت وعيال وخائف على الشغل وخائف على بيتي، شغال شغلانة تانية بالنهار غير الشغلانه دية، وبقى لي كم سنة في أوبر عمر ما حصل حاجة زي كده، إزاي يحصل حاجة زي كده يا فندم حد يطمنا يا فندم أنا قاعد قلقان من ساعة الحوار.

واختتم سائق أوبر: حد يطمني يا فندم يطمني إيه عامله إيه، أنا وقفت لقيت الناس اتلمت العربيات بدأت تقف واطمنت، وأخذت بعضي ومشيت، يا فندم أنا راجل عندي بيت وعيال وعندي شغلي بالنهار، لو حصل أي مشكلة فيها مصيبة بالنسبة لي أنا ما عملتش حاجة أنا رشيت برفان على نفسي بعد ما رشيت برفان نطت من العربية طب ليه ده أنا راشش على نفسي يا فندم حد يطمنا يا فندم عليها، يا فندم أنا عندي بيت وعيال عايز أعرف إيه المشكلة، وأنا بقى لي سنتين معاكم وأكثر، كمان عمرنا ما عملنا حاجة غلط.

الأكثر قراءة

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
إغلاق

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock